بانک اطلاعات پزشکی پاراسات Medical Database Parasat

شمایل

* تشریح بیماریها * اخبار روز پزشکی * مسائل خانوادگی * خواندنیها از شهرستانها

معرفی تایاق

قوز بالا قوز

آلپای نوه ماتقلیچ دده  ازدست  بعضی افراد شکایت داشت ، چرا با سوالات   شخصی  وارد حوزه خصوصی آدم  میشوند ؟  ماتقلیچ دده توضیح میداد ، پسرم این نوع رفتارها در فرهنگ ما نیز وجود دارند ، اگر به یک روستا یا جایی بری سریع معلوم میشید که غریبه اید ، معمولا در ایستگاه مینی بوس ، میبینی پیرمردی  صورتت را نگاه میکند ، سلام میدهی ، جوابت را داده احیانا بشما نزدیک میشود . می پرسد : از کدام طایفه یا تیره هستی ؟ سوال پیچت میکند تا ترا بشناسد و آخرش هم میشناسد .. آی بابا شما نوه ماتقلیچ دده هستی  بای پووووووووو….ی ی ی ی…..

 

آلپای  گفت :  قاقاجان  حالا اینها بیست الی سی سال در آلمان دارند زندگی میکنند باید یاد گرفته باشند چه چیزهایی را باید پرسید و چه چیزهایی را نباید پرسید . همین که وارد آسانسور میشم تا بیام طبقه ششم ، تمام زندیگیم را به سوال میکشند ،  اونهم چه سوالاتی !! کجا کار میکنی ؟ چقدر درآمد داری؟ مسلمان هستی ؟ شیفت صبح  یا عصر؟  ندیدم این سوالات را یک آلمانی یا یک اروپایی از من کرده باشد  !!  جز مردمان خوب افغان و پاکستان ، بخصوص ترکهای ترکیه از شهر یا دیار قرق شهر ، چنان سوال پیچت میکنند  آدم فکر میکند با مامور اف بی آی طرف است .

 

 ماتقلیچ دده گفت   :  اصلا جوابشان را نده ، پاشنه آشیل را پیدا کن …

 

مگه میشه ،  مگر اینکه  بگم خفه شید … 

 

آلپای دم گوشم گفت : تایاق پاشنه آشیل این مردم چی میتونه  باشه ؟ همینطوری گفتم : افغان و پاکستان و   ترکها به ناموس حساس هستند….

 

آلپای فردا خندان  آمد ، گفتم : چه خبر ؟ گفت :  پیروز شدم ، پاشنه آشیلشان را پیدا کردم ..

 

 گفتم چطور ؟

 

گفت  : همینکه وارد آسانسور شد ،  بدون  مهلت  سوال کردم ، دختر داری؟ چند سالش است ؟ ازدواج کرده ؟ دوست پسر داره؟ کجا زندگی میکنه ؟ با آلمانی ازدواج کرد ؟ پیش شماست؟ کو عکسشه نشان بده ….

 

میخواست طبقه یازدهم بره ، همینکه آسانسور در طبقه اول ایستاد  در رفت …

 

گفتم : آی بی پیاز ، بجای اینکه رفتار غلطی را اصلاح کنی ، قوز بالا قوزش کرده ای …..

منبع : تایاق

 

 

 

 

 

 

دسته‌بندی شده در: آخـریـن مـطـالـب پـزشـکی, خواندنـیـها از شـهرسـتانهـا

RSS پزشکی

بخشهای تخصصی

RSS تیتر اخبار جدید پزشکی

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

آرشیو

آمار سایت

  • 2,591,785 hits
